čtvrtek 14. prosince 2017

Likérka

Je neuvěřitelné, kolik se u nás během roku nastřádá lahví tvrdého alkoholu.
Nikdo to tu moc nepije a za pár let naše sbírka lahví nabobtnala do úctyhodného objemu, který zabíral celý vršek špajzu.

V rámci posedlosti úklidem a vyhazováním se mi ale podařilo veškerý tvrdý alkohol smysluplně zužitkovat.

Z  těch nejpodivnějších ovocných pálenek, u kterých ani nebylo možno dohledat jejich zdroj, jsem nadělala tinktury. Tinktura je ne výrobu velmi jednoduchá, libovolné množství drogy (tzn. byliny v suchém stavu) se naloží do alkoholu a nechá libovolně dlouhou dobu macerovat. Poté se přefiltruje je lahvičky a je hotovo.

Mám hřebíčkovou, levandulovou, heřmánkovou a rozmarýnovou tinkturu a používám je jako desinfekci či při různých štípancích a kousancích a ta rozmarýnová by měla odpuzovat i klíšťata.




Z bílého identifikovatelného alkoholu, který si zachoval příjemnou vůni,  a z různých typů brandy jsem udělala zázvorový likér proti bolavému krku, chřipce a nachlazení. Výroba je opět snadná a lektvar je kupodivu i chuťově výborný.

 
 
Whisky jsem spotřebovala na výrobu karamelového likéru typu Carolans. Na jednu lahev padly dvě karamelová Salka a dvě šlehačky. Smíchat, zamíchat, hotovo.
 
A z rumu, amareta nebo griotky dělám čokoládový likér. Toho máme ale takovou spotřebu, že mi domácí zásoby vůbec nestačí. Jednu lahev alkoholu smíchám s jedním salkem a se dvěma šlehačkami, ve kterých jsem rozpustila 1 tabulku hořké čokolády.
 
 
 
Letos jsem vyzkoušela i nový recept na vaječňák a je moc fajn, akorát se musí nechat měsíc uležet, což je docela problém.
 
6 žloutků se vyšlehá s 250 gramy moučkového cukru. Ve dvou šlehačkách se nechá vyvařit vanilkový lusk a až to vychladne, smíchá se to s vyšlehanými žloutky a půl litrem rumu.
 
 
 



Žádné komentáře:

Okomentovat