středa 23. května 2018

Zahradní

Naše paneláková předzahrádka roste a vzkvétá!
Sousedka, vyučená zahradnice, ji klasifikovala jako zahradu anglického typu.

Dali jsme tomuto projektu velmi kontaktní charakter. Sousedům jsem řekla, nechť si z užitkových rostlin kdykoli utrhnou, co potřebují, a z okrasných rostlin už rozdávám odkopky o sto šest! Bují nám tu spousta máty, mateřídoušky, meduňky, jahod i levandule. A letos sklidíme i nemalou
úrodu rybízu!

Obdržela jsem mnoho rostlin od sousedů z vyšších pater.

Nicméně kontaktní charakter našeho projektu velmi podráždil paní osaditelku z vedlejšího vchodu, která si vedle nás před mnoha lety založila velmi vkusnou, nekontaktní a jakéhokoli plevelu zcela prostou skalku.

Absence plevelu dlouho mi byla záhadou.

Jednoho dne však přestal plevel růst i na podstatné části naší zahrádky (a chcíplo tam několik rostlin). Ripard, skryt na balkoně, jednou zaslechl, jak paní skalková říká jiné paní, že nám to polila herbicidem, protože jsme svévolně vysadili topinambury, které prý může vysadit jen úplnej blbeček a které by mohly existenci její dokonalé skalky zcela ohrozit. Líčila to s takovým zápalem, že by si byl člověk dovedl lehce představit zákeřný topinambur se samopalem!

Topinambury nám věnovala paní sousedka ze sedmého patra a velmi úspěšně nám kvetly celý podzim, až do první zámrazy.

Paní sousedka skalková má patrně problém s dodržováním hranic i s vedením konstruktivní komunikace, protože by mi nedělalo žádný problém topinambury přesadit do bezpečné vzdáleností od její skalky. A dokonce jsem je už raději přesadila, než se jí podaří vyhubit úplně všechny.

S použitím totálního herbicidu však problém mám a paní tím dost naštvala i Riparda, který udělal několik menších odvetných opatření. Má odvetná opatření spočívala v návštěvě zelňáku, kde jsem nakoupila několik zcela neškodných užitkových bylin, kterými osadím herbicidy zničenou plochu.

Nedávno nám ze zahrádky někdo za svitu měsíce důkladně shrabal veškerou mulčovací kůru a nahradil ji hlínou vysypanou z truhlíků. Tyto záškodnické akty poukazují na český původ zdejšího obyvatelstva, nicméně od zahradnické činnosti nás to neodradí!


 
Vysadili jsme i okrasné dýně a vypadá to s nimi slibně!
 



Po použití herbicidu a bez plevele to není nic moc, ale makáme na tom.

Žádné komentáře:

Okomentovat