středa 8. února 2017

Jak jsem zdárně skoncovala s nepořádkem

Sklony k chaosu jsem vykazovala od útlého dětství a protože vrána k vráně sedá, je strašnej bordelář i Ripard. Sňatkem tak došlo ke značně zoufalé bordelové fúzi.

Dlouho jsem dumala nad tím, zda si pořídit či nepořídit uklízečku. Od pořízení uklízečky (citlivější duše prominou pojem "uklízečka", pracovala jsem několik let během studia jako uklízečka a vnímám toto označení jako trefné a účelné) mě asi nejvíc odrazovala finanční stránka věci a fakt, že bych stejně před příchodem uklízečky musela uklidit ten svůj bordel, se kterým by si ani ta nejlepší uklízečka nevěděla rady. Co se týče financí, tak né, že by se nějaká ta stovka na zaplacení úklidu odněkud nevyhrabala... Ale vzhledem k tomu, že jsem tu práci sama dělala a vím, jaká je to fyzicky náročná záležitost, pokud to má člověk dělat tak, aby mu to něco vyneslo, by mi přišlo blbý svou uklízečku nezaplatit fakt pořádně. A pravděpodobně bych měla tendence trpět při pohledu na uklízečku v akci výčitkami svědomí, což je čistě můj osobní nezpracovaný problém.

Řekla jsem si, že na celou věc půjdu od lesa a nejdřív si tedy nastuduju potřebnou literaturu k dané problematice. Bylo potřeba důkladně pročíst několik knih:

Zen a hotovo
Uklizeno jednou provždy
Zbavte se nepořádku s feng šuej
Zázračný úklid
S madame Chic doma

Po načtení potřebné literatury jsem pochopila kořeny svého i Ripardova bordelu a velmi překvapivý byl pro mě fakt, že podstata mého bordelu je zcela jiná než Ripardova a že fakt není bordel jako bordel.

Po vzniku ideové platformy jsme nechali zhotovit přehledné a kapacitně dostačující úložné prostory.

A vyházeli aspoň dvacet pytlů krámů.

Nicméně po několika měsících usilovné snahy již nepropadám panice, přijde-li mi neohlášená návštěva a své stálé místo mají i předměty dosud samovolně levitující prostorem, jako například smetáček s lopatkou.

A dokonce i návštěva tchýně se obešla bez překotné úklidové aktivity obnášející zastýlání bordelu do postele a uschovávání podezřelých předmětů do koše na prádlo.



Žádné komentáře:

Okomentovat