pondělí 14. listopadu 2016

Jablečný koláč

Včera jsem měla výživnou noc i výživný den. Starší děcko chytlo ve školce rýmu a kašel a všechno to od něj chytlo vzápětí i miminko. U miminka je potíž v tom, že neumí smrkat. Ačkoli starší děcko ovládá smrkací dovednost také spíše na pasivní úrovni. V důsledku sdílených chorob se obě děcka v noci budila co hodinu.
Ripard byl včera celej den v trapu. Do soukromé praxe si koupil novej soukromej kávovar a já myslím, že se mu od něj nechtělo zpět do nehostinných domácích podmínek, tak u kávovaru v klidu vysedával do pozdních večerních hodin a mně nakukal, že pracuje. Vzhledem k tomu, že bych totéž na jeho místě udělala bez váhání taky, jsem neměla nejmenší snahu mu nadávat.
 
Zdravou životosprávu jsem tak poslala k šípku do doby, než se všichni uzdraví, a vyloupila další ložiska čokolády. Na kojící zdravé životosprávě je nejvíc demotivující fakt, že ačkoli člověk požírá jednu čokoládu za druhou a prokládá to kotli zmrzliny, stejně děsně rychle hubne.
 
K večeru jsem si upekla jablečný koláč. Vůbec nevím, čím to je, že je tak dobrej, když obsahuje jen standardní ingredience a způsob přípravy je děsně snadnej.
 
2 vejce
100 g cukru
100 g mouky
125 g másla
1 prášek do pečiva
špetka mořské soli
3 jablka
skořice
 
Jablka oloupat a nastrouhat na dno koláčové formy, posypat skořicí, vajíčka s cukrem vyšlehat do pěny, přidat rozpuštěné máslo a nakonec mouku s rozmíchaným práškem do pečiva a špetkou soli. Těsto nalít na nastrouhaná jablíčka a péct při 180 asi půl hodiny.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat