úterý 4. října 2016

Pokračování porodnického veselí

V pátek bych měla jít na další kontrolu do porodnice a přemejšlím, zda se nehodit marod a nepočkat s dalším možným nárazem na nějakého vyhořelého lékaře až do porodu. Nebo zda tam jít rovnou s reverzem na odmítnutí vnitřních kontrol. Nebo zda budu mít štígro a v pohodě se domluvím se vstřícným gyndařem/gyndařkou, že nebude šťárat a čumět nikam, kam není třeba. Každopádně mě to docela stresuje.

Vyšetření v porodnici vnímám jako značně dehonestující. Tudle mi Saša vyprávěla veselý zážitek, kdy ji v předporodní ambulanci vyšetřovala no name porodnická gyndařka a v koutě ordinace leč s výborným výhledem na inkriminované partie přešlapoval nějaký no name medik, který si tam šel pravděpodobně odkroutit praxi.

Zavolala jsem svému porodnickému bratrovi, abych zjistila, jaký je stav v jeho porodnici ohledně vaginálních vyšetření. Zda se stále rutinně provozují,  nebo ne, či zda je už těhule začaly odmítat, nebo ne. Bohužel jsem se bratrovi trefila do nějaké velmi vyhořelé chvilky. Šel zrovna od porodu a asi tam zas nějaká trubka vůbec "neuměla tlačit", takže působil značně naštvaně. Ohledně objektivního posouzení schopnosti či neschopnosti tlačit jsem jednou bratrovi dala doporučení, že až bude trpět zácpou, nechť ulehne do porodnické kozy, dá si nohy co nejvýše nad hlavu a ideálně si je ještě přiváže třmenem, pozve sestřičku, pár kolegů a mediků a  ještě někoho, kdo jej s připravenými nůžkami bude povzbuzovat slovy "tlačte maminko, raz dva tři a znovu raz dva tři, dejte do toho všechno, raz dva tři." Velmi by mě zajímalo, jak by se mu zadařilo se s problémem zácpy vypořádat a zda by uměl správně zapojit břišní lis. Pochopitelně mi na můj fér návrh řekl, že jsem fakt blbá. Což nemám potřebu nikomu rozmlouvat. Nicméně ohledně vaginálních vyšetření jsem byla poučena, že se sem tam objeví nějaká problematická těhule, která "mrčí, že to nechce", ale že se to prostě dělá v každé porodnické poradně a že když ta nepřizpůsobivá těhule moc mrčí, tak ji dají "zpracovat sestřičce" (opravdu nevím, co si pod tím představit).

Kupodivu na babywebu jsem objevila docela povzbudivě nezaujatý článek ohledně této choulostivé problematiky.

Takže místo praní kojenecké výbavičky nejspíš sepíšu ten reverz.

Žádné komentáře:

Okomentovat