sobota 23. července 2016

Dovolená netradičně

V pondělí ráno jsem se probudila s horečkou a usoudila, že se mi v tomhle stavu fakt nechce starat o děcko a že po několika letech dojdu k praktický doktorce se skutečnou chorobou a nechám si napsat pro Riparda OČR.

S obvodními lékaři mám ty nejlepší zkušenosti, chodím si k nim jen pro nemocenskou, protože při chřipkách, virózách apod. neberu většinou žádný léky, ale potřebuju se prostě jen staromódně vyležet a odpočinout si. A seriózní nemocenskou považuji za skvělý vynález. Bývalá praktická lékařka na mě vždy zkušeně pohlédla z dvoumetrové vzdálenosti, diagnostikovala mi angínu a nemocenskou mi napsala na 14 dní. Myslela jsem, že je to žert a že mi chce velkoryse dopřát volno, nicméně množství předpisů na antibiotika i antivirotika, která jsem spolu s papírem na nemocenskou vyfásla, mě lehce znejistilo.

Docela se divím, jak málo je řádná nemocenská využívána mým okolím. Například můj otec, bratr i sestra tvrdošíjně odmítají nemocenskou nastoupit za jakkoli zdravotně závadných podmínek. Pro mého otce je nesnesitelná finanční ztráta, která údajně nemocenskou vzniká. Problém je v tom, že čím víc člověk vydělá, tím víc prachů ho pobyt doma stojí. Řešením by bylo vydělávat míň případně nebýt lakomej a neřešit to. A zrovna v případě mého otce by bylo finančně méně nákladné si nějakou tu dobu poležet, než brát celoročně prášky na civilizační choroby.
Můj bratr si nemocenskou taky nemůže dovolit, protože je velmi zodpovědný pracovník, otec i živitel rodiny, takže se dopuje nurofenem, antibiotiky a coldrexem. Stejnou strategii využívá u svých děcek, prázdné lahvičky od nurofenu se jim kupí stejně rychle, jak Ripardovi pivní lahve.
Když moje sestra vážně onemocněla zápalem plic, dál vykonávala fyzicky náročné zaměstnání, protože se bála, že ji šéfová vykopne a že na ni budou její kolegyně naštvaný a budou ji mít za ulejváka, pokud by zůstala doma.
Já nemocenskou využívám při každé chorobě, která by se měla vyležet, chodí to na mě tak 1x do roka. Nemoc si pořádně užiju a do pracovního procesu se tak vracím zregenerovaná a kolegové se nemusejí bát, že je nakazím zápalem plic. A nikoho v pracovním kolektivu neprudím heroickým pokuckáváním a posmrkáváním ani nevrhám trpitelské, horečkou zamlžené pohledy.

Problém nastává na mateřské, kdy pokud onemocníte, váš zaměstnavatel většinou naprosto neakceptuje, že musíte ležet a odpočívat a vyžaduje po vás zcela obvyklé pracovní nasazení. Pro mě zcela nová zkušenost.
Naštěstí existuje OČR, které si na vás může napsat chlap. Sice se tak neulejete, jak na klasické nemocenské, protože se často kromě děcka musíte starat i muže, ale pořád je to lepší než se tu potácet v deliriu a vnímat mlhavý přízrak dítěte za zvukovou kulisou Peppa Pig.

Žádné komentáře:

Okomentovat