čtvrtek 10. prosince 2015

O šetření energií

Od té doby, co jsem na mateřské, značně šetřím svou energií.
V první práci jsem se mohla zašívat, ve druhé práci jsem se mohla ulívat. Při studiích jsem se mohla jak ulívat, tak zašívat, a začala jsem s tím pro jistotu ve velmi útlém věku. Ale teď se z většiny povinností ani neuleju ani nevyvleču a zašívat se nemůžu, protože děcko mě většinou během několika vteřin odhalí a vypudí z úkrytu.
Takže mi nezbývá než šetřit energií. Je to nakonec docela jednoduchý. V první řadě jsem zakoupila kvalitní kávovar a další spotřebiče, umožňující zjednodušení pracovního procesu. Myčka je jasná věc a hnětač těsta je vychytávka, která mi umožní nechodit do obchodu pro čerstvé pečivo, když se mi nechce. Je daleko jednodušší si pečivo upéct, než koupit, a energie tím ušetřím spoustu, protože děcko jednak docela dlouho vydrží fascinovaně čučet na pracujícího robota, pak ho baví plácat se v těstě a na závěr celého procesu docela dlouho čučí do trouby a já mám klid.
Další zašívácké opatření je nepracovat, když děcko chrápe, ale tento čas smysluplně využít buď k vlastnímu spánku nebo ke sledování nějakého velmi závažného seriálu.
Vana se mi osvědčila jako velmi výhodné odkladiště dítěte, když bylo malé, ani mu nevadilo, že tam nemá vodu. Teď už si docela dlouho vyhraje s pěnou.
Pak velmi oceňuju audio nahrávky, Harry Potter mi usnadňuje všechny otravné domácí práce.
Dále se mi velmi osvědčilo mít dítětiodolné vybavení bytu. Je mi fuk, když děcko maluje po zdech, těch pět minut klidu mi to úplně vynahradí!
Naopak co se velmi neosvědčilo, jsou kvanta hraček, který jen přidělávají práci, když je musím po celým dni zametat. Ze všeho nejvíc nesnáším Duplo. Uráží mé estetické cítění a je úplně všude! Naopak dřevěný vláčky ocením i já i děcko i Ripard.
Dalším velkým pomocníkem při ulejvání jsou kamarádky a jejich psi a haranti a pozvání na oběd a na svačinu a na společnou procházku a tak dále.
Pak jsou pro mě hrozně důležitý knížky, který beru do lesa a otvírám, když mi dá děcko na chvíli pokoj a loví jehličí a mravence.
A babička, u které se dá děcko odložit na celý víkend.
A Ripard, se kterým máme přísně rozdělené úkoly a máme přesně ohraničená svá pole působnosti a do ničeho si nekecáme, čímž šetříme energii za zbytečné tahanice a hádky.
Pokud se mi podaří šetřit energií, docela dost toho stihnu a nikdo se tu ani nehroutí ani není moc vyhořelej a ani se moc nemlátíme a nerozbíjíme nádobí, prostě idylka.

Žádné komentáře:

Okomentovat