pátek 4. srpna 2017

Boulangerie a roboti

V rámci demonstrace samostatnosti a soběstačnosti jsem si před dvěma lety pořídila kuchyňskýho robota.
To se neobešlo bez generačního střetu.

Moje mamá má totiž na robotizaci naší domácnosti velmi vyhraněný názor.

Kuchyňský robot je pro ni dalším šíleně drahým krámem, který se mi nejspíš hnedle omrzí a který je zcela zbytný.

Stejně jako pressovač a overlock. (Ten pressovač si po pár letech hrdinného popíjení rozpustné kávy pořídila taky a teď mačká hříšně drahé čudlíčky o sto šest)

V oblasti robotiky se s mou matkou nikdy neshodneme, což jsem si uvědomila při nedávném koexistenčním pobytu, kdy jsem projevila troufalé přání přehrát Timečkovi nějakou audiopohádku.

Moje maminka přede mě s gustem vyskládala pět polorozbitých kazeťáko-rádio-CD přehrávačů.

Jeden měl anténku fikaně umotanou z alobalu, druhýmu nešly zavřít dvířka, takže byl oblepenej izolepou, ve třetím přístroji nešly přehrávat cédéčka, ale jinak fungoval skvěle, čtvrtý přehrávač fungoval skoro normálně, ale "sukoval kazetám pásku" a "škrkal cédéčka" a pátému nefungovaly knoflíky k otevírání CD mechaniky.

Bohužel ani při dokonalé souhře všech přehrávačských invalidů se mi žádnou pohádku přehrát nepodařilo.

Dost dlouho jsem dumala nad tím, co pro krindáčka vede lidi k tomu, schovávat si pět nefunkčních přístrojů a nekoupit si jeden pořádnej?

Nepřišla jsem na to.

Jedná se patrně o nějaké mezigenerační mystérium,  do něhož kvůli chybějícím životním zkušenostem nemůžu proniknout.
Nemám svými rodiči předanou válečnou zkušenost a nestála jsem v žádné frontě na banány ani na kazeťáky.
Tváří v tvář kazeťákovému hřbitovu jsem tedy zachovala vážný výraz a odpustila si i jízlivé poznámky, což je znak toho, že mám pubertu již zdárně ukončenou.

Jitka nedávno líčila, jaké nefunkční vychytávky se najdou u její matky.
Jednalo se o velmi podobné objekty, z nichž mi utkvěl v paměti na několika místech izolepou poslepovaný držák na aluminiovou a potravinovou fólii.

Moje matka vlastní i super vychytanej mixér. Umí či může? s ním mixovat jen ona, protože se cosi musí jednou rukou přilačit, cosi je nutno přidržet nohou a druhou, volnou rukou se musí čímsi otáčet, ale jen zlehka. Když tedy zapojíte všechny končetiny, možná i něco umixujete.
Pokud máte štěstí a nic si při tom neufiknete.

Zato my s Ripardem se s přístroji nemažem!

Telefon mi vydrží maximálně rok a za tři roky obývání naší nové domácnosti jsme už téměř všechny stroje z důvodu jejich úmrtí vyměnili.
U některých jsme to stihli dokonce v záruce!
Nicméně i přes nepřízeň osudu žádný polorozbitý krám nevlastníme, vše je buď plně funkční nebo v reklamačním procesu.

Kuchyňskýho robota nakonec používám denně a byla to jedna z nejlepších investic.
Znepokojivé informace o mouce - bílém jedu jsem si nastudovala a rozhodla se nedbat.

Peču přece s láskou a pozitivní energií, která všechna nutriční negativa eliminuje.




Žádné komentáře:

Okomentovat